Sokféle fejlesztési módszertan és eszköz létezik, amelyet szinte végtelen módon lehet használni. Tréning, egyéni-, csoportos- team coaching, facilitáció, mediáció… sorolhatnánk napestig. Önmagában egyik sem jó, és mindegyik az. Mert nem az eszköz jelenti a megoldást, hanem az, hogy melyiket, milyen módon és mikor alkalmazzuk. Ezért nem a módszertanból, az alkalmazni kívánt eszközből indulunk ki, hanem a problémából, amellyel megkeresel minket. Az egyéni és team coaching során az ICF (International Coach Federation) módszertani és etikai ajánlásainak megfelelően dolgozunk. Na jó, de mi az, hogy coaching?
Nem fogunk és nem akarunk szakmai terminus technicusokkal untatni – a módszertani kérdések valószínűleg úgysem érdekelnek (ha igen, akkor meg úgy is tudod a választ), ráadásul szinte végtelen mennyiségű irányzat, módszertan létezik, amelyek mindegyike formálja, fejleszti a coachingot. Arról nem is beszélve, hogy mindezt jelentősen színezi a coach, mint támogató, segítő szakember szakmai meggyőződése, és személyisége. Ehelyett arra bíztatnunk, hogy tegyél egy próbát, keress minket és vegyél részt egy kötelezettségmentes ún. nulladik ülésen, amit díjtalanul vehetsz igénybe!
"Az az érdekes, hogy szó szerint visszaadtad, amit elmondtam, de a te szádból visszahallgatva ez így nagyon hülyén hangzik."
A leggyakrabban business témájú megkeresést kapunk (ez a kiindulási pont), amely során a Partnerünk vagy saját vagy munkatársa(i) részére szeretne a coaching eszköztárából egyéni, vagy csoportos módszertant használni. A folyamat során azonban a legtöbb esetben kiderül, hogy a business, life stb. témák nem önállóan léteznek, mert azoknak a gyökere (még akkor is, ha kifejezetten vállalati fókuszú a téma) közös: az ember, azaz Te magad.
Lassan több, mint két évtized tudásával és tapasztalatával rendelkezünk, amiben egyaránt benne van a kis- közép- és multinacionális vállalati környezet ismerete, személyesen megélt munkatársi és vezetői tapasztalat, és nagyon, de nagyon sok tanulás és önismereti munka.
Gyakran felmerül a kérdés, hogy mikor, milyen helyzetekben érdemes coach-hoz fordulni? A rövid válasz az, hogy szinte bármikor. Ha már vettél részt coaching folyamatban, akkor bizonyára egyet értesz ebben velünk, ha még nem, akkor példa jelleggel felsorolunk néhány helyzetet: Munka és magánélet egyensúlyával összefüggő problémák és élethelyzetek, munkahelyváltás, karrier kérdések (munkahely vagy pozícióváltás), munkahelyi szituációk (együttműködés, időmenedzsment stb.), stresszes élethelyzetek, kimerült, túlterhelt állapot, vezetői szerepkörrel kapcsolatos dilemmák, konfliktushelyzetek, döntéssekkel összefüggő kérdések.
Hiszen ha a coaching által javul az önismereted, akkor az adott helyzet, vagy probléma is könnyebben megoldhatóvá, kezelhetővé válik:
Keress minket bizalommal!
info@customerview.hu
06/70/619-6291