Bárdos Andrea
HR Director
Molnár & Bányai
Az emberek legalapvetőbb motivációs faktorát elégíti ki a személyesség - bármit akarunk eladni: a vezető a motiváltságot, a munkáltató a márkát, a barkácsáruház egy fürdőszobabútort - ez teszi vonzóvá, hogy észlel bennünket, vagy legalábbis próbálkozik…
A piacképességhez szükséges készségek jelentősen átalakulóban vannak a világban - a robotizáció minden gépekkel megvalósítható munkafolyamatot kiválthat. A személyes jelenlét – a másikra figyelő, reflektáló partner – minden kapcsolatban érték lesz a jövőben is. Az ügyfelekkel való kapcsolatokban a perszonalizálás az egyetlen, ami képes megkülönböztetni a minőségi márkák piacán.
Ez a könyv alapmű abban az értelemben, hogy izgalmasan, hitelesen és a mai komplex világra szabva útmutatót ad a személyesség jelenlétéhez a bizniszben.
Jó befektetés elolvasni és transzformálni a saját ügyfélkapcsolatainkra.
Antit közel 15 éve ismerem – tapasztalata a témában megkérdőjelezhetetlen –, de ennél sokkal fontosabb, hogy szenvedéllyel, stílusosan és átlag feletti érzelmi intelligenciával teszi a dolgát, ami a szívügye, és amit most bele tudott tölteni ebbe a kötetbe.
Bolevácz Ágnes
Head of Operational Intelligence
Erste Bank Hungary Zrt.
„Mert mégis mi a lényeg? Hogy szenvedéllyel légy jelen minden számodra fontos kapcsolatodban. Hogy szívvel-lélekkel gondozd azt, „mellékhatásként” pedig meglesz az eredménye.
A könyv nagyszerű stílusban visz végig azokon a lépéseken, amelyek az üzleti kapcsolatokban felépíthetik ezt a fajta szenvedélyt, figyelmet, ügyfélközpontú viselkedést. Kiváló segítség mindenkinek, aki érzékenyíteni kívánja magát és környezetét a témában.
Kránicz Gábor
Minőségbiztosítási csoportvezető
Fundamenta-Lakáskassza
Nincs új a nap alatt, de van 360° körbejárni – akár ezt is, az ügyfélkiszolgálás, elégedettség, élmény kérdéskörét.
Egy alkalommal, mikor egy ezzel foglalkozó workshopon vettem részt, azon kaptam magam, hogy úgy igyekszünk megválaszolni minden kérdést, felvetést – egyben ráeszmélve arra: sajnos én is –, hogy valamilyen fura okból kifolyólag saját szakterületünkbe (marketing, HR, minőségbiztosítás stb.) kapaszkodunk, és szigorúan abból a szemszögből vizsgálva próbáljuk megfogalmazni, természetesen nagyon professzionálisan, intelligensen, a „saját” gondolatainkat, válaszainkat. Hogy miért furcsállottam ezt? Hát csak azért, mert senki, de senki sem próbálta a kérdéseket és a rájuk adandó válaszokat „egyszerűen”, ügyfélszemmel vizsgálni.
Ez a könyv kézen fog, körbe vezet minket – pontosan 360°-os körben –, és segít jól ismert és kevésbé ismert szemszögből, látásmódból, gondolatból felépíteni a saját(!) véleményünket az ügyfélről és önmagunkról: melyek is az elvárásaink, igényeink, és azt milyen módon lehetséges kielégíteni. Lehetséges egyáltalán, avagy mégsem? A könyv végére érve mindenki tudni fogja a – személyre szóló – választ.
Szegedy Péter
Szakmai Igazgató
CasaNetWork
Mit is írhatnék ide…? Takács Antiról, aki ugyanazzal a megmagyarázhatatlan, indokolatlan, megszállott lelkesedéssel teszi a dolgát, mint én. Sőt…! A Takács Antiról, akinek akár „cukros” akár „korbácsos” tréningjén ültem, élvezet volt. A Takács Antiról, akivel már annyiszor fejeztük be egymás mondatait. Kimondás nélkül is. Csak ajánlom Őt! Mindenkinek! Így (kötve, fűzve is)!
Semperger Attila
OD consultant, Executive coach
Valueteam
Szinte mindegy, hogy mivel foglalkozol, a nap végén valaki az ügyfeled lesz, legfeljebb nem veszed észre, nem tudatosul Benned. Manapság a termékek és szolgáltatások egyre gyorsabban változnak, ezért sok esetben az élmény az egyetlen eszköz, ami megkülönböztet egy márkát a versenytársaitól. Így aztán a fogyasztói élmény a márkahűség tekintetében minden piacon kiemelt fontosságúvá vált.
Ez a könyv rövid történelmi áttekintést használva kiválóan helyezi kontextusba a témát. A személyes történetek és vizuális elemek számomra nagyban segítették a megértést és könnyedséget hoztak ebbe az eredendően szakértőknek szánt könyvbe.
Természetesen naivitás lenne azt gondolni, hogy ettől, vagy bármilyen könyvtől önmagában változik bármi a világunkban, de azoknak, akik szeretnék megismerni az élményalapú gazdaság működésének egy fontos szeletét, megérteni az ügyfelekben kialakuló érzések és benyomások hátterét, szeretnék tudatosan formálni vállalkozásuk ügyfeleikre gyakorolt hatását, ez a könyv valódi segítséget nyújt.
Anti könyve olyan, mint ő maga. Laza és elegáns, életigenlő humora átjárja a mondatait. Könnyedén lép át a sztereotípiákon és szórakoztató stílusban kalauzol el minket egy sokkal tudatosabban felépített világba. Hogy hű maradjak a témához: élmény volt olvasni!
A szerzőről
Ha gyerekkoromban, az édesanyám „maszek” kisboltjában eltöltött éveket is beleszámítom, akkor több, mint húsz évet töltöttem el a "pult mögött" ülve/állva/ügyfélhez menve – eladóként, értékesítőként, ügyfélszolgálatosként, majd később vezetőként, trénerként, tanácsadóként, kis- közép- és nagyvállalatoknál egyaránt.
A CustomerView-t azért alapítottam, mert hiszek abban, hogy minden vállalat és vállalkozás egyedi megközelítést igényel, ha az ügyfelek kezeléséről és kiszolgálásáról, az ügyfélkapcsolataink minőségéről van szó.
A mai marketing „fősodor” azt tűzi ki célul, hogy hogyan legyen sok és sokat vásárló ügyfelünk (lehetőleg gyorsan…), és ez fontos, hiszen ügyfelek nélkül nem él meg egyetlen cég sem, én azonban hiszek abban, hogy egy vállalkozás hosszú távú sikerét az ügyfelek elégedettsége biztosítja, aminek az alapja a terméken és szolgáltatáson a valódi élményt megtestesítő ügyfélkapcsolat. Ez pedig elsősorban nem a termékről, vagy a szolgáltatásainkról szól, hanem a kommunikációnkról, az ügyfélszolgálati munkatársainkról, az ügyfelek személyes, személyre szabott kiszolgálásáról, és még számos egyéb tényezőről, amelyek jóval nagyobb hatást gyakorolnak az üzletmenetre, mint azt sokan gondolják.
Az elmúlt években, évtizedekben megszerzett tapasztalataimat a mai napig aktívan kamatoztatom az ügyfeleim, partnereim körében, és szinte nem létezik olyan szektor, vállalattípus, vagy éppen ügyfélkapcsolati megoldás, amellyel ne kerültem volna aktív, fejlesztési célú kapcsolatba.
A könyv megírásával az volt a célom, hogy a témával kapcsolatos gondolataimat, és tapasztalatomat „közkincsé” téve, a magam szerény eszközeivel járuljak hozzá a magyarországi ügyfél-kiszolgálási kultúra fejlődéséhez.
Ha tetszett a könyv, (vagy éppen nem tetszett… ), szívesen fogadom a visszajelzésedet, gondolataidat, javaslataidat, vagy éppen megkeresésedet – ha ezen a területen előre szeretnél lépni, számíthatsz a segítségemre.
Barátsággal:
Takács Anti